Respectvol en verbindend communiceren


WORKSHOP

 


Respectvol en verbindend communiceren


Verbindende communicatie kan een reddingsboei zijn om in moeilijke situaties conflicten te vermijden en om sneller tot een oplossing te komen. Het is een absolute must voor een hechte samenwerking binnen bestaande teams, tussen teams of afdelingen onderling en zeker ook naar klanten, partners of medewerkers. Collega’s kunnen op een respectvolle manier met elkaar praten én luisteren op een manier dat de andere zich begrepen voelt. Deze workshop rond verbindende communicatie helpt om respectvol en constructief te communiceren.


Collega’s kunnen op een respectvolle manier met elkaar praten én luisteren op een manier dat de andere zich begrepen voelt. Deze workshop rond verbindende communicatie helpt om respectvol en constructief te communiceren.


  • wat betekent respectvol gedrag en respectvolle communicatie?
  • je kan niet niet communiceren: elke vorm van communicatie heeft invloed
  • feiten verschillen van interpretaties: ieder heeft zijn waarheid
  • empathisch luisteren: horen wat de ander voelt en nodig heeft
  • feedback geven en krijgen als belangrijke wisselwerking


Doelstelling: een betere communicatie naar verschillende partijen, om een betere teamsfeer

en een beter klantencontact te creëren.


Doelpubliek: iedereen die op een respectvolle en assertieve manier wil communiceren in zijn/haar werkomgeving.



PRAKTISCH


Aantal deelnemers: minimum 3, maximum 10 personen


Duur: 1,5u (korte workshop) of 3u (uitgebreidere versie)


Vorm: theorie afgewisseld met praktische cases, rollenspellen en bevragingen


Wat is er inbegrepen: cursus, slide hand-outs, powerpoint


Wat heb je nodig: beamer, lokaal, stoelen



"Keep yourself educated and never stop learning"



TRAINER

 

Loopbaancoach Kim Ver Elst


KIM VER ELST


HR-consultant, loopbaanbegeleider en -trainer